La mar rodona
  • Llengua original: Català
  • Data de publicació: 2 de setembre de 2020

La mar rodona

La mar rodona com una peixera. A dins hi viu gent, damunt d’una illa, i per més que passi el Temps saben que viuran sempre plegats. D’aquí no hi ha manera de sortir-ne. La qüestió, llavors, és des d’on t’ho mires.

El 1936 és el fill d’una barberia de poble que observa els adults quan s’afaiten. Els 70’s consecutius a la mort del Dictador, és una síndria que rodola pel carrer i congrega tot el veïnat a mirar una morta. Els 2000 és un jove erudit que oficia des del hall d’un antihotel, creat a partir de les seves teories sobre el turisme com a condició humana.

Això és i no és Mallorca: una novel·la de Sebastià Perelló que mira desaforadament, amb els ulls a flor de closca, tota una societat a tres moments de la seva història. On cada narrador, presoner, ho vol capturar tot amb les seves paraules, especialment el que s’esquitlla, que és la totalitat en una illa d’on no fugiràs mai i on s’interpreta cada dia una nova variació sobre el tema de la mentida.

N’han dit a la premsa

“Llegir Perelló és obrir una magrana. I treure’n els granets un per un. I sentir-ne l’esclat en el rosec, amb la llavor, duríssima, al fons. I l’obrim, a La mar rodona, al costat de veus narradores que parlen deliberadament des de la memòria, des del record. I és una memòria que es teixeix amb sensacions més que no amb paraules. Ara, però, n’hi posa, de paraules, i n’hi posa moltes, moltíssimes, perquè explica coses que no tenen nom. I perquè és des d’aquestes coses sense nom que la vida s’explica. I gosaria dir que aquesta és, de fet, la intenció latent de l’autor: dir la vida. Minuciosament, dir la vida. Més enllà dels tres contextos històrics, més enllà de les fronteres blavisses de l’illa.” Mònica Boixader a Núvol Sebastià Perelló i el most de lletra

Entrevistes

Al Diari Ara“Voldria que no fóssim la mentida en què ens hem convertit des del 1936 fins ara”