Homes en la meva situació
  • Llengua original: Noruec
  • Data de publicació: 2 de setembre 2020

Homes en la meva situació

Arvid Jansen té pare i mare, tres germans i tres filles de la dona amb qui viu des dels dinou anys. Amb una urpada de la vida, desapareixen tots: els uns a bord d’un ferri, les altres en un naufragi que es diu separació.

Queda ell, exposat com una tija al vent. Arrelat i determinat a ser part d’allò que va i ve pels carrers d’Oslo, als bars i als tramvies, de dia i de nit. La gent viva que no coneixem, amb qui un cop de volant ens fa entrar en col·lisió. La gent morta que va poblant el paisatge. La gent, poca, de qui ens fem càrrec, i que ens llasta.

D’aquestes col·lisions de persones d’on surten el malentès i la màgia, Per Petterson n’ha fet la matèria d’una obra. Arvid Jansen protagonitza tres novel·les. Els altres personatges entren i surten per les portes dels seus onze llibres, llegits en una cinquantena de llengües —una catedral literària, feta amb l’escuma dels dies.

N’han dit a la premsa

“Té un aire esquerp, la situació és complicada i hi ha molts moments en què el protagonista es troba al límit del seu context. I alhora, curiosament, és una novel·la molt sensible, que arriba al moll de l’os.” Lluís Ruiz a Els experts d’iCat — Lispector, Garrigasait i Petterson: un gran inici de temporada literària

Data sheet:

• Collection: El Club dels Novel·listes