La infanticida
  • Preu: 11,95 €
  • Llengua: Català

La infanticida

Una antologia de nou contes i un monòleg dramàtic que recorre tota l’obra narrativa de Víctor Català, “la Quentin Tarantino de la literatura catalana” segons Laura Borràs.

Aquesta antologia ofereix un recorregut de cap a cap de la seva obra i plasma l’extraordinària varietat del seu univers, desplegat al llarg de mig segle amb set reculls de relats. Encapçalats pel monòleg La infanticida, els nou contes del volum tenen la força, la veritat humana i la virtuositat de les obres mestres.

Caterina Albert va viure prop de cent anys i va escriure prop de cent contes sota el pseudònim de Víctor Català. És l’autora més il·lustre i menys coneguda de la literatura catalana: més enllà de Solitud Drames rurals, la major part dels seus llibres no eren llegits d’ençà que els va publicar. Club Editor en va reprendre la publicació amb la novel·la Un film (3.000 metres), un dels llibres més venuts de Sant Jordi el 2015, seguida de tres volums de contes i de les proses autobiogràfiques Mosaic III.

Autores com Najad El Hachmi, Irene Solà, Núria Bendicho, Dolors Miquel o Blanca Llum Vidal reivindiquen avui Víctor Català com una pionera imprescindible. Per aprofundir en el coneixement de l’autora, la nostra antologia inclou una breu selecció d’escrits  de reflexió artística, un postfaci de Lluïsa Julià i un comentari dels relats.

Del postfaci de Lluïsa Julià: «En el context del segle XIX, en què la creació sembla inseparable de la masculinitat, Caterina Albert va optar per un cert transvestisme. Molt del lleure que té com a filla de propietaris rurals, “vida de monja i de finestrons tancats”, com la qualifica ella mateixa, el dedica a explorar el seu món. En les “hores vagatives” es tanca en una habitació de les golfes, on troba l’espai necessari per escriure, la famosa “cambra pròpia” que Virginia Woolf considerarà imprescindible per a la dona escriptora. Albert l’anomena “mon niu”.»

La Víctor, documental de Francesc Escribano i Sílvia Soler sobre la vida i l’obra de Caterina Albert.
La Català als quinze!Tina VallèsVilaweb
El món de Víctor Català en 100 relats, Josep Massot, La Vanguardia