Elias Khoury

1948

Nascut a Beirut el 1948, Elias Khoury publica la seva primera novel·la el 1976 i destaca aviat com un dels escriptors més consistents del món àrab. En acabar la carrera d’història i de sociologia, va ingressar al Centre d’Estudis Palestins de Beirut i va impulsar amb Mahmud Darwix la revista literària Al-Karmel, alhora que prenia part en la defensa armada dels drets del poble palestí i de la democràcia al Líban, entre les files del Fatah. Editor, director artístic del Teatre de Beirut i periodista, actualment és professor de literatura a la New York University i autor d’onze novel·les, d’un recull de relats i de quatre volums de crítica literària.

La cova del sol (Club Editor, 2007), concebuda quan tenia vint anys, en va tardar trenta a ser escrita i l’ha fet mundialment conegut. Ialo, la segona novel·la que li ha publicat Club Editor, ha estat traduïda una vintena de llengües.

Aquí podeu llegir una selecció d’articles d’Elias Khoury traduïts al castellà, sobre vida i política al Pròxim Orient.