Neix “L’amiga imaginària”: la col·lecció infantil de Club Editor

Club Editor es va crear el 1959 amb el propòsit de publicar en català una literatura capaç de sacsejar un públic sota dictadura. Seixanta anys més tard, la vocació és la mateixa —cultivar una literatura no innòcua— i el nostre catàleg s’ha obert al món sencer. A les obres de Mercè Rodoreda i Joan Sales s’han sumat les d’Alice Munro, Per Petterson, Charlotte Delbo o Eva Baltasar. El 2021 neix “L’amiga imaginària”, la col·lecció infantil de Club Editor. Hi publicarem tres títols l’any.

L’amiga imaginària és la literatura. Reuneix llibres que siguin veritables companys iniciàtics per als lectors que hi fan les primeres passes. Una primera passa sempre és un repte i és per això que els nostres llibres busquen les pessigolles: per tenir grans converses des de petits, per omplir de perquès la boca de les criatures i la vida dels pares. I com que no hi ha bons llibres infantils sinó bons llibres a seques, els que publicarem en aquesta col·lecció seran per als nens i també per als adults que els acompanyen en la lectura: els llibres de l’amiga imaginària són per a totes les edats.

Darrere d’aquesta col·lecció hi ha l’Aina Bonet (París, 1994), una dibuixant i dissenyadora gràfica per a qui la literatura és abans que res l’art d’explicar històries, amb paraules i amb imatges: en entrar al món de les lletres es va casar amb els contes i les faules. Les caplletres d’Història de dues ciutats són de la seva mà i, si hagués nascut fa segles, probablement hauria sigut trobadora. Treballa a Club Editor des del 2019.

El 13 d’octubre arriba a les llibreries En Blai, la Iseia i el Mataplanetes, una faula galàctica escrita i dibuixada durant el confinament per un dels gegants de la literatura infantil, Claude Ponti. La trobareu en català, traduïda per Adrià Pujol, i en castellà, per Robert Juan-Cantavella.