fbpx
El llibre dels finals
  • Collection: El Club dels Novel·listes
  • ISBN: 978-84-7329-192-7
  • Preu: 16,50 €
  • Pàgines: 160
  • Llengua original: Occità
  • Traducció: Català

El llibre dels finals

Un llibre sobre la mort: però no només la del narrador, sinó també la de la seva llengua. Escrita per l’últim trobador occità.

Al protagonista li queden menys de tres mesos de vida i decideix acabar els seus dies al nord d’Occitània. Camina, rumia, tasta plats, beu vi, té converses variades. Però, a mesura que passen els dies, va sent conscient que la seva llengua morirà amb ell. “El llibre que escriuré serà l’últim… Una literatura mai s’ha acabat amb una obra mestra…” Malgrat això, El llibre dels finals està escrit per negar aquesta sentencia: no podent fer-se entendre dels seus, és a la humanitat sencera que s’adreça. Una obra que parla del crepuscle de totes les coses —també d’aquelles que semblen les més puixants.

Aquesta és una perla negra de la literatura, una troballa traduïda al català i prologada per Joan-Lluís Lluís.

 

N’han dit

Aquí podeu sentir la conferència de Joan-Lluís Lluís a la UAB sobre Joan Bodon o l’art d’escriure en una llengua assassinada.
Avanç editorial a Vilaweb
Ressenya de Sebastià PerellóNúvol
Ressenya de Josep LambiesTimeOut
Ressenya de Marina Espasa a l’Ara

Data sheet:

  • Collection: El Club dels Novel·listes
  • ISBN: 978-84-7329-192-7
  • Preu: 16,50 €
  • Pàgines: 160
  • Llengua original: Occità
  • Traducció: Català