Dos llibres i un fons de guerra

Que el catàleg de Club Editor és un catàleg amb un fons continuat de guerra, llegidors, ho sabeu bé. I si no, podeu consultar-lo: Incerta glòria, Lliçó d’alemany, La mesura dels nostres dies, Tsili, Quanta, quanta guerra…

Però potser sorprèn més constatar que a l’editorial som permeables a la realitat, del tot. Quan vam contractar els dos llibres que publiquem aquest gener, no ens vam adonar de fins a quin punt dialoguen entre ells. Tampoc que parlessin tan rabiosament dels temps que vivim.

Tant Günther Anders com Yishai Sarid escriuen sobre la guerra. ¿Què vol dir, que puguem carregar-nos el planeta sencer pitjant un botó des d’un avió, el de la bomba atòmica? ¿I quines implicacions té que amb un dron teledirigit des d’una habitació es pugui assassinar desenes de persones d’un sol cop?

D’això tracten L’home dalt del pont i Victoriosa, des de llocs diametralment oposats. Anders des d’un pacifisme que avui entronca amb l’activisme climàtic; Sarid des d’una societat completament militaritzada com ho és la d’Israel, on la igualtat de gènere arriba a l’exèrcit.