Qui som

Som una indie de seixanta anys. Publiquem els autors que creiem que ens sobreviuran. Fem una desena de títols l’any, de vegades en doble edició catalana i castellana. Ens dediquem al contraban: portem la literatura catalana fora de les seves fronteres i l’estrangera a dins. També saltem la barrera del temps.

D’on venim

Club Editor va ser creada per un grup d’escriptors amb el designi de construir el que el franquisme havia destruït: una literatura que despertés el públic. Es deien “el club dels novel·listes” i Mercè Rodoreda va publicar-hi la seva obra des de l’exili. Joan Sales dirigia el projecte i d’ell és el lema: “els llibres també són una arma”.

On anem

Avui procurem ser una editorial de referència per a la gent que busca plaer i substància en la literatura. El nostre catàleg és un banquet que oferim als lectors i una casa que obrim als autors. Tots ells s’expressen en llengua catalana, també els que escriuen des de Beirut o Moscou. Tots s’avenen i es parlen, els vius amb els morts i viceversa.
Buscant excepcions hem fundat una família, la dels autors que s’adrecen a la sensibilitat sense preocupar-se d’encaixar en el seu temps. Aquí no mana el gènere sinó la personalitat. Novel·les, contes, assaig disfressat de ficció o novel·la gràfica, a casa nostra hi conviuen tots els representants de la prosa, que sovint són poetes.

Com ho fem

La nostra editorial és una manera de treballar. Tant o més que el catàleg, ens importa ser un obrador on la intel·ligència de cada obrer floreixi dins d’un projecte comú. Artista és qui professa una art i obrer és qui fa una obra: ho diu el diccionari Alcover-Moll, la nostra bíblia.

El compromís amb els autors

Publicar una obra, no pas un títol; mantenir en vida el conjunt que és una obra: reeditar-la i difondre-la més enllà de la novetat, buscar la viabilitat en el long seller. Dedicar a cada text tot el treball que necessita per arribar a maduresa. L’elaboració del text amb l’autor és l’única competència editorial que no es veu qüestionada per les transformacions del sector. Fer-ne la pedra angular va ser la vocació primera de Club Editor, i els nous temps la confirmen.

El compromís amb els lectors

Oferir traduccions i originals inèdits ben treballats, no pas només avalats per un nom i un segell editorial. Oferir un territori literari que es pugui identificar, no pas una suma de títols determinats per l’aire del temps. Oferir, a més dels llibres, la possibilitat d’explorar què són.