Dues línies terriblement paral·leles
  • Pàgines: 256
  • Llengua: català

Dues línies terriblement paral·leles

Entre el 27 d’abril del 1938 i l’1 de gener del 1939, un soldat adolescent escriu al seu dietari el que li passa al front. Destinat a una unitat de xoc, participa en els combats més cruents de la Guerra Civil. Nits de conversa, escapades a la ciutat deserta, matances barrejades amb jocs d’infants: tot això desfila davant d’uns ulls que no havien arribat a veure gaire més que les parets del col·legi.

Francesc Grau Viader, el soldat del dietari, va esperar els seixanta anys per escriure una novel·la a partir de les seves vivències de joventut. Ell tenia disset anys quan va ser cridat a files amb la Lleva del Biberó, i destinat a la 224 Brigada Mixta, amb la qual va participar en les ofensives del Segre i de l’Ebre.

L’historiador Agustí Alcoberro, professor a la Universitat de Barcelona, ha escrit per a aquesta nova edició un postfaci especialment pensat per a estudiants i professors d’història i de literatura catalana (ESO i Batxillerat).

La singular història de com va ser escrita Dues línies terriblement paral·leles a les Cartes elèctriques
Trinxeres, una sèrie de TV3 que ressegueix els escenaris bèl·lics de Dues línies terriblement paral·leles.

Propostes didàctiques

En aquest Quadern Virtual de l’historiador Josep Maria Lluró, s’estudia què va ser la Batalla de l’Ebre i la Guerra Civil espanyola seguint l’argument del llibre. Entre altres temes, s’aborda la persecució religiosa a Catalunya, la repressió franquista als territoris controlats per l’exèrcit rebel, el paper de les Brigades Internacionals, les depuracions i la repressió posterior a la victòria franquista.

>disponible en eBook

• Collection: Club Editor Jove