Victorada – Dia Internacional de les Dones a Girona

08/03/2019
Hour
La Mercè Centre Cultural – Pujada de la Mercè, 12. Girona

Les dones de lletres de Girona posen veu a les protagonistes de Víctor Català: Maria Bohigas, Mar Bosch, Gemma Busquets, Mar Camps , Mita Casacuberta,  Cristina Cervià, Núria Martí Constans, Elisabet Don, Laura Fanals,  Lluïsa Jordà, Marta Pijoan, Maria Puig, Neus Real Mercadal.

Per a Club Editor, que editem aquesta geganta tan mal coneguda, és evident la connexió amb el moviment #metoo: cal recordar que, més enllà de Solitud, Caterina Albert es va passar tota una vida escrivint sobre la violència com a norma en la vida de les dones. I el resultat va ser esplèndid: una rastellera de dones recitant aquests textos davant d’un públic que havia omplert el teatre. Tal com assenyalava Francesca Bartrina, en l’obra de Caterina Albert un dels aspectes que més crida l’atenció “és la presència constant de la violència masculina sobre la dona”. També ho apunta Najat El Hachmi en el postfaci del tercer volum de Tots els contes que sortirà el 6 de març: “La brutalitat del món rural és força semblant a tot arreu, la violència contra les dones, també. Escriure, aquí, també és enderrocar les lleis del silenci que les amaga.” Per mostrar-ho, durant l’acte es llegiran fragments de l’obra de Víctor Català, editada a Club Editor.